Pular para o conteúdo principal

Antaŭlerneja edukado

Imagem inline 2


antaulerneja_edukado.mp3Listen on Posterous

Kiam infanoj en la aĝo de 6 jaroj eniras la bazlernejon por tie lerni la legadon kaj skribadon kaj krome ankaŭ aliajn fakojn, la instrua lingvo plej ofte estas la unua oficiala lingvo de la lando. Verŝajne por plej multaj infanoj tio ne estas problemo, precipe se en la gepatra familio oni parolas tiun lingvon kun la infanoj. Kie tio ne okazas eblas mildigi la lingvan deficiton per laŭeble plurjara vizitado de infanvartejo resp. de antaŭlernejo. Por kelkaj infanoj unu jaro da antaŭlerneja lingva edukado sufiĉas por ebligi al ili bonan starton en la bazlernejo, por aliaj infanoj tio ne sufiĉas.

La diferencoj povas esti tre grandaj: Unuflanke estas infanoj kie hejme oni tre bone parolas, laŭtlegas porinfanajn rakontojn kaj ekinstruas eĉ fremdan lingvon. Aliflanke estas familioj kie oni apenaŭ parolas kun la infanoj sed sidigas ilin antaŭ televidilo kie ili ne nur konsumas porinfanajn programojn sed ankaŭ programojn kiuj estas tute maltaŭgaj por infanetoj.

Kaj en tiaj familioj ofte oni ne sendas la infanojn al infanvartejo aŭ eble nur dum unu jaro ĵus antaŭ ol eniri la bazlernejon ĉar tiu jaro estas deviga kaj senkosta. Kaj se tia situacio trafas infanojn en familioj de enmigrintoj, la infanoj suferas duoblan malavantaĝon: Ili nek la gepatran lingvon bone lernas nek la lingvon de la lando. Ili ja verŝajne aŭdas ambaŭ lingvojn en la televido, sed tio apenaŭ havas edukan valoron.

En la nuna epoko de manko de infanoj en la industriaj landoj kaj sekve de manko de juna laborforto, el ekonomia vidpunkto la manko de edukado estas granda malŝparo. La modernaj socioj ja bezonas por bone funkcii bone edukitajn homojn kaj oni scias ke tio komenciĝas en plej frua aĝo. Necesus do subteni tiajn infanojn kiuj hejme ne ĝuas taŭgan edukadon. Ili ricevu la eblecon vizitadi infanvartejon jam ekde la aĝo de 3 jaroj. Tamen devigi gepatrojn sendi la infanojn al infanvartejo estas tikla afero, ĉar la homoj ja povus eduki la infanojn laŭ sia kulturo kaj en libereca demokratio la ŝtato ne havas la rajton postuli kulturan alkonformiĝon.

Infanvartejoj ne devas esti ŝtataj, do plej ofte municipaj, sed ili povas ankaŭ esti privataj aŭ religiaj, sed kutime en tiaj infanvartejoj la gepatroj devas pagi pli altan kotizon ol en publikaj infanvartejoj. Tamen ne eblas diri ke temas nur pri financa problemo, necesas ankaŭ konvinki la gepatrojn ke ili ebligu al siaj infanoj la prizorgadon kaj edukadon en infanvartejo. Povas ja esti ke gepatroj timas ke infanoj tie lernas ion kion la gepatroj tute ne ŝatas.

Ĉiukaze la bona edukado de infanoj estas granda defio por ĉiuj kaj simplaj unuecaj solvoj plej ofte ne taŭgas. Necesas respekti la sociajn kaj kulturajn diferencojn kaj same necesas bona socia klimato.
Aprenda ESPERANTO com um amigo! 
Programa MIA AMIKO... Participe!


Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

Programo Mia Amiko: Granda Projekto por Esperantistiĝo en Brazilo

Programo Mia Amiko (PMA) fariĝis unu el la plej gravaj projektoj por disvastigi kaj subteni la uzadon de Esperanto en Brazilo. Ĉi tiu programo ne nur inspiras centojn da homoj lerni la lingvon, sed ankaŭ kreas fortikan komunumon de lernantoj kaj volontuloj, kiuj ĉiutage kunlaboras por antaŭenigi la idealojn de Esperanto. Vasta Programaro por Ĉiuj Niveloj Unu el la ĉefaj avantaĝoj de PMA estas ĝia alirebleco kaj diverseco. La programo proponas kursojn por ĉiuj niveloj, ekde bazaj ĝis progresigaj, donante al lernantoj la ŝancon, paŝon post paŝo, majstri la lingvon. Ĉi tiuj lecionoj estas gvidataj de spertaj instruistoj kaj apogataj de dediĉitaj volontuloj, kiuj certigas, ke ĉiu lernanto ricevas la atenton kaj subtenon, kiujn ili bezonas. La kursoj estas realigitaj rete, kio faciligas la aliron por homoj tra la tuta lando. Lernantoj povas partopreni de la komforto de sia hejmo, kun horaroj adaptitaj al diversaj bezonoj. Tia aliro inkluzivigas ĉiujn interesatojn kaj kreas d...

ESPERANTO KAJ UNESKO: 70 JAROJ

  Esperanto: La Lingvo de Pacon kaj Komunan Historion La 10-an de decembro 2024, la esperantistaro festos gravan datrevenon: la 70-an jaron de la fama Montevidea Rezolucio, kiu unufoje kaptis la atenton de Unesko al Esperanto. Ĉi tiu historia evento okazis en la Parlamenta Palaco en Montevideo, kie la Ĝenerala Asembleo de Unesko en 1954 formale rekonis la kontribuon de Esperanto al la edukado, kulturo, kaj interkompreno inter popoloj. Esperanto kaj Unesko: Kunlaboro por Pacon kaj Kulturan Riĉecon La Montevidea Rezolucio estas pli ol nur dokumento; ĝi simbolas komunan vizion inter Unesko kaj la esperantista movado por konstrui mondan pacon tra edukado kaj kulturo. Ĉi tiu ligo inspiras generaciojn de esperantistoj, kiuj, malgraŭ stereotipoj, agas kiel antaŭenpuŝantoj de signifaj ideoj. Ili ne nur ludas inter si en lingva ludo, sed strebas efektive ligi kulturojn kaj instigi komunikadon sen baroj. La rezolucio celas krei mondon, kie scienco kaj kulturo plibonigas homajn rilatojn, kaj ...

Salvadoro, Bahio, Brazilo - omaĝas oficiale Esperanton

En solena kaj historia momento por la Esperanto-movado, la kongresaj partoprenantoj estis akceptitaj kaj omaĝitaj de la Konsilantara Ĉambro de Salvadoro, laŭ antaŭa anonco. Ĉi tiu evento, okazanta la 14-an de novembro 2024, substrekas la rekoneblan subtenon de la loka aŭtoritato por la internacia lingvo Esperanto. La omaĝo okazis dum speciala sesio en la Konsilantara Ĉambro Cosme de Farias, organizita de la urba konsilanto Silvio Humberto, kiu profunde rekonas la kontribuojn de la Brazila Esperanto-Ligo (BEL) en la socia kaj kultura disvolviĝo de la lando. Establita en 1907, BEL dediĉis sin al la promociado de egaleco kaj inkluziveco en lingva komunikado, kontribuante al interkultura kompreno inter brazilanoj kaj la internacia komunumo. Kun la temo "Esperanto kaj la scioj, praktikoj kaj kulturoj de Brazilo," la evento altiris atenton al la grava rolo de Esperanto en la brazila edukado kaj kulturo, kaj alportis novan lumon al la laboroj de BEL kaj de la Brazila Esperantista Ju...