Pular para o conteúdo principal

Miseduka lerneja uzado de interreto

Tiun ĉi sonartikolon verkis kaj produktis Gian Piero Savio el Israelo

Uzado_de_interreto.mp3 Listen on Posterous

Necertaj informoj anstataŭ scioj

En nia cifereca erao, fariĝis la aliro al informoj senkompare facila. Dum la atingo de malpli da informoj postulis de antaŭaj generacioj penigan laboron, nuntempe ĝi nur postulas delikatan premon de muskavo. Surekrane senpere aperas artikoloj (kaj iliaj resumoj), libroj (kaj iliaj resumoj), prelegoj (kaj iliaj resumoj kaj la resumo de iliaj resumoj).

Kompreneble oni ne povas scii kiel fidindaj estas la informoj senpage troveblaj en la reto, male al certigitaj datumbazoj, kies uzado tamen devigas pagon. Oni prave povas uzi senpagajn informojn por meminformado aŭ por popularigado sed certe ne por plenumi seriozajn esplortaskojn, ekz. por la abiturienta diplomekzameno aŭ, eĉ pli maloportune, por universitataj esplortaskoj. La oficiala edukadsistemo tiom ekscitiĝadis pro tia facila senpaga aliro al informoj, ke ĝi ĉefe celis instrui al lernantoj kiel uzi komputilojn unue kaj specife por informserĉado. Sed survoje ĝi terure fuŝadis kaj la rezulto estas misedukitaj lernantoj. Unu el miaj parencoj, lernantino en supera lernejo, rakontis al mi, ke ŝi prepariĝas por alfronti la 5-poentan ekzamenon pri sociaj sciencoj, kiu estas parto de ŝia abiturienta ekzameno. Ĉi tie en Israelo, la 5-poenta nivelo en iu ajn fako reprezentas gravan defion kaj pro tio tre valoras en la abiturienta diplomo. Por tion atingi, ŝi devas verki finstudadan sociologian raporton pri "Antaŭjuĝoj rilate al novaj enmigrintoj". La raporto devas enhavi teorian fonon kaj limigitan esploron bazitan sur demandaroj aŭ mallongan enketon. La referanto estas ŝia instruistino mem. Kiam la raporto estos preta kaj oficiale liverita, ekzamenanto de la ministerio pri edukado kontrolos ĝin kaj voĉe pridemandos la kandidaton. La instruistino, interalie, donis al la ekzamenkandidatoj la jenan direktivon: "Por prepari la teorian fonon vi devas interrete trarigardadi taŭgan materialon, trovi artikolojn verkitajn pri la temo kaj enmeti ilin en vian raporton. Nur citu la fonton kaj paŭsu la tekstojn senŝanĝe. Ne provu ŝanĝi la enhavon; tiel vi povos atingi la maksimuman poentaron!". La celo de la finlernada tasko pri ekz. sociologio devus esti evoluigo ĉe la lernanto de sendependa elpenso, scivolemo, spertiĝo pri esploro, analizo kaj eltirado de konkludoj. Tio ĉio per verkado de serioza raporto bazita sur multnombraj kaj variaj fontoj. Bedaŭrinde el tia listo de indaj postuloj restis nur la direktivo: "Ek! Paŭsu el interreto kiel eble plej multe!". Kvankam honta, ĝi fariĝis kutimo en tro da edukaj medioj.

Tamen, publika denunco, povas ekkaŭzi repripensadon ĉe la iom letargiaj edukaj institucioj.

Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

Programo Mia Amiko: Granda Projekto por Esperantistiĝo en Brazilo

Programo Mia Amiko (PMA) fariĝis unu el la plej gravaj projektoj por disvastigi kaj subteni la uzadon de Esperanto en Brazilo. Ĉi tiu programo ne nur inspiras centojn da homoj lerni la lingvon, sed ankaŭ kreas fortikan komunumon de lernantoj kaj volontuloj, kiuj ĉiutage kunlaboras por antaŭenigi la idealojn de Esperanto. Vasta Programaro por Ĉiuj Niveloj Unu el la ĉefaj avantaĝoj de PMA estas ĝia alirebleco kaj diverseco. La programo proponas kursojn por ĉiuj niveloj, ekde bazaj ĝis progresigaj, donante al lernantoj la ŝancon, paŝon post paŝo, majstri la lingvon. Ĉi tiuj lecionoj estas gvidataj de spertaj instruistoj kaj apogataj de dediĉitaj volontuloj, kiuj certigas, ke ĉiu lernanto ricevas la atenton kaj subtenon, kiujn ili bezonas. La kursoj estas realigitaj rete, kio faciligas la aliron por homoj tra la tuta lando. Lernantoj povas partopreni de la komforto de sia hejmo, kun horaroj adaptitaj al diversaj bezonoj. Tia aliro inkluzivigas ĉiujn interesatojn kaj kreas d...

ESPERANTO KAJ UNESKO: 70 JAROJ

  Esperanto: La Lingvo de Pacon kaj Komunan Historion La 10-an de decembro 2024, la esperantistaro festos gravan datrevenon: la 70-an jaron de la fama Montevidea Rezolucio, kiu unufoje kaptis la atenton de Unesko al Esperanto. Ĉi tiu historia evento okazis en la Parlamenta Palaco en Montevideo, kie la Ĝenerala Asembleo de Unesko en 1954 formale rekonis la kontribuon de Esperanto al la edukado, kulturo, kaj interkompreno inter popoloj. Esperanto kaj Unesko: Kunlaboro por Pacon kaj Kulturan Riĉecon La Montevidea Rezolucio estas pli ol nur dokumento; ĝi simbolas komunan vizion inter Unesko kaj la esperantista movado por konstrui mondan pacon tra edukado kaj kulturo. Ĉi tiu ligo inspiras generaciojn de esperantistoj, kiuj, malgraŭ stereotipoj, agas kiel antaŭenpuŝantoj de signifaj ideoj. Ili ne nur ludas inter si en lingva ludo, sed strebas efektive ligi kulturojn kaj instigi komunikadon sen baroj. La rezolucio celas krei mondon, kie scienco kaj kulturo plibonigas homajn rilatojn, kaj ...

Salvadoro, Bahio, Brazilo - omaĝas oficiale Esperanton

En solena kaj historia momento por la Esperanto-movado, la kongresaj partoprenantoj estis akceptitaj kaj omaĝitaj de la Konsilantara Ĉambro de Salvadoro, laŭ antaŭa anonco. Ĉi tiu evento, okazanta la 14-an de novembro 2024, substrekas la rekoneblan subtenon de la loka aŭtoritato por la internacia lingvo Esperanto. La omaĝo okazis dum speciala sesio en la Konsilantara Ĉambro Cosme de Farias, organizita de la urba konsilanto Silvio Humberto, kiu profunde rekonas la kontribuojn de la Brazila Esperanto-Ligo (BEL) en la socia kaj kultura disvolviĝo de la lando. Establita en 1907, BEL dediĉis sin al la promociado de egaleco kaj inkluziveco en lingva komunikado, kontribuante al interkultura kompreno inter brazilanoj kaj la internacia komunumo. Kun la temo "Esperanto kaj la scioj, praktikoj kaj kulturoj de Brazilo," la evento altiris atenton al la grava rolo de Esperanto en la brazila edukado kaj kulturo, kaj alportis novan lumon al la laboroj de BEL kaj de la Brazila Esperantista Ju...