Pular para o conteúdo principal

Instruistoj kiel decida faktoro

Instruistino1

instruistoj_decida.mp3Listen on Posterous
Ĉu la instruado en la lernejo estas vere plibonigebla? Laŭ nova libro decidas la instruistoj: Ili donu eblecon al enprofundiĝo kaj donu al la lernantoj okazon por silenta laboro. Kaj tio nur estas kelkaj ekzemploj de bona instruado.

Kiam ĥirurgo ekuzas sian tranĉilon, li bezonas solidajn konojn pri la homa anatomio. Sed kiam instruisto komencas sian instruadon - ĉu tiam la scienco estas bezonata? Ĉu ne sufiĉas bone koni sian fakon, la instruplanojn, esti partopreninta en kursoj pri faka didaktiko kaj krome esti eksperimentema kaj tutkore esti instruisto?

Laŭ la psikologino Elsbeth Stern tio ne sufiĉas: "La instruisto bezonas sciencan scion pri la homa lernado."
Ĉu temas pri hejmaj taskoj, ĉu pri la lernklimato, pri la senco de gruplaboro aŭ pri taŭgaj instrutaskoj, al ĉio tio la pedagogia scienco povas kontribui. Sed laŭ la aŭtorino la scienca scio ne estas sufiĉe aplikata en la ĉiutago.

Lernantoj devas scii kiucele ili lernas ion. Kaj la taskoj kiujn ili ricevas donu al ili la eblecon havi subjektivajn sukcesojn.

La lernkulturo estu  tolerema pri eraroj. Eraroj estu konsiderataj kiel bonvena okazo profundigi la lernadon.

Necesas silenta laboro. Lernantoj regule bezonas la okazon, pritrakti lernitaĵon kaj ekzerci ĝin. Tio povas okazi en formo de hejmaj taskoj aŭ en formo de studohoroj aŭ fazoj de silenta laboro en la kadro de tuttaga lerneja instruado.

Gravas testoj: La lernantoj havu laŭeble ofte la okazon mem testeti sin por ricevi informon pri siaj progresoj en la lernado. Aliflanke testoj en kiuj la instruistoj donas prijuĝon okazu ne tro ofte.

Tio kompreneble ne signifas ke la instruisto fariĝas nur akompananto en la lernado. Tute male: La prezentado de la lernotaĵo postulas adaptiĝon al la bezonoj de la lernantoj, al iliaj fortaj kaj malfortaj kapabloj. Tial forte dependas de la specifa situacio en klaso kiel la instruado okazas.

Montriĝis ke la komputilo en tiu kunteksto estas supertaksata. Ĝi ne tiel bone servas por akiri la scion, sed ĝi bone taŭgas por hejmaj taskoj kaj por ekzercado. Ankaŭ la strukturo de la lerneja sistemo ne tiom gravas, ĉar finfine estas la instruistoj kiuj povas sukcesigi aŭ malsukcesigi ĉiun belan sistemon.

--
Esperanto@Brazilo - http://esperanto.brazilo.org
Movimento Virtual de Esperanto no Brasil

Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

Programo Mia Amiko: Granda Projekto por Esperantistiĝo en Brazilo

Programo Mia Amiko (PMA) fariĝis unu el la plej gravaj projektoj por disvastigi kaj subteni la uzadon de Esperanto en Brazilo. Ĉi tiu programo ne nur inspiras centojn da homoj lerni la lingvon, sed ankaŭ kreas fortikan komunumon de lernantoj kaj volontuloj, kiuj ĉiutage kunlaboras por antaŭenigi la idealojn de Esperanto. Vasta Programaro por Ĉiuj Niveloj Unu el la ĉefaj avantaĝoj de PMA estas ĝia alirebleco kaj diverseco. La programo proponas kursojn por ĉiuj niveloj, ekde bazaj ĝis progresigaj, donante al lernantoj la ŝancon, paŝon post paŝo, majstri la lingvon. Ĉi tiuj lecionoj estas gvidataj de spertaj instruistoj kaj apogataj de dediĉitaj volontuloj, kiuj certigas, ke ĉiu lernanto ricevas la atenton kaj subtenon, kiujn ili bezonas. La kursoj estas realigitaj rete, kio faciligas la aliron por homoj tra la tuta lando. Lernantoj povas partopreni de la komforto de sia hejmo, kun horaroj adaptitaj al diversaj bezonoj. Tia aliro inkluzivigas ĉiujn interesatojn kaj kreas d...

ESPERANTO KAJ UNESKO: 70 JAROJ

  Esperanto: La Lingvo de Pacon kaj Komunan Historion La 10-an de decembro 2024, la esperantistaro festos gravan datrevenon: la 70-an jaron de la fama Montevidea Rezolucio, kiu unufoje kaptis la atenton de Unesko al Esperanto. Ĉi tiu historia evento okazis en la Parlamenta Palaco en Montevideo, kie la Ĝenerala Asembleo de Unesko en 1954 formale rekonis la kontribuon de Esperanto al la edukado, kulturo, kaj interkompreno inter popoloj. Esperanto kaj Unesko: Kunlaboro por Pacon kaj Kulturan Riĉecon La Montevidea Rezolucio estas pli ol nur dokumento; ĝi simbolas komunan vizion inter Unesko kaj la esperantista movado por konstrui mondan pacon tra edukado kaj kulturo. Ĉi tiu ligo inspiras generaciojn de esperantistoj, kiuj, malgraŭ stereotipoj, agas kiel antaŭenpuŝantoj de signifaj ideoj. Ili ne nur ludas inter si en lingva ludo, sed strebas efektive ligi kulturojn kaj instigi komunikadon sen baroj. La rezolucio celas krei mondon, kie scienco kaj kulturo plibonigas homajn rilatojn, kaj ...

Salvadoro, Bahio, Brazilo - omaĝas oficiale Esperanton

En solena kaj historia momento por la Esperanto-movado, la kongresaj partoprenantoj estis akceptitaj kaj omaĝitaj de la Konsilantara Ĉambro de Salvadoro, laŭ antaŭa anonco. Ĉi tiu evento, okazanta la 14-an de novembro 2024, substrekas la rekoneblan subtenon de la loka aŭtoritato por la internacia lingvo Esperanto. La omaĝo okazis dum speciala sesio en la Konsilantara Ĉambro Cosme de Farias, organizita de la urba konsilanto Silvio Humberto, kiu profunde rekonas la kontribuojn de la Brazila Esperanto-Ligo (BEL) en la socia kaj kultura disvolviĝo de la lando. Establita en 1907, BEL dediĉis sin al la promociado de egaleco kaj inkluziveco en lingva komunikado, kontribuante al interkultura kompreno inter brazilanoj kaj la internacia komunumo. Kun la temo "Esperanto kaj la scioj, praktikoj kaj kulturoj de Brazilo," la evento altiris atenton al la grava rolo de Esperanto en la brazila edukado kaj kulturo, kaj alportis novan lumon al la laboroj de BEL kaj de la Brazila Esperantista Ju...