Pular para o conteúdo principal

Porbiciklaj ŝoseoj en Kopenhago


biciklaj_vojoj.mp3Listen on Posterous

Ĉu oni pretas veturi pli ol 10 kilometrojn al la oficejo per biciklo? Kio en aliaj landoj estas apenaŭ imagebla, en Kopenhago estas ĝojiga realaĵo. La urbo konstruas elstarajn rapidvojojn por biciklantoj por preventi malsanojn kaj por malaltigi la kostojn de la sanservo.

La veturo per biciklo de Albertslund, antaŭurbo de Kopenhago, daŭras nur 45 minutojn. De tie estas 15 km ĝis la centro de la dana ĉefurbo kaj tiujn 15 kilometrojn eblas traveturi komforte en averaĝa rapideco de 20 km/h. Sur tiu vojo estas nur malmultaj trafiklumoj kaj baldaŭ oni havos tie eĉ "verdan ondon" speciale por biciklantoj kaj kondukon de la vojo kiu evitas stratkruciĝojn. Tion ebligas la nova rapidvojo por bicikloj C99. Ĝi estas la unua el 26 projektitaj porbiciklaj ŝoseoj en la spacego de Kopenhago kun totala longeco de 300 km.

Per tiuj rapidvojoj la urbo Kopenhago kaj la ĉirkaŭantaj komunumoj intencas instigi pli da homoj uzi la biciklon. La motivo de la respondeculoj estas apenaŭ la ŝtopiĝoj de la trafiko kaj la rubgasoj. Ilia ĉefa motivo estas la mono. Kiam la kompleta rapidvoja reto estos realaĵo ili esperas ŝpariĝon ĉe la porsanaj kostoj en sumo de 40 milionoj da eŭroj ĉiujare. Ĉar la biciklado plifortigas la koron kaj la sangocirkulan sistemon kaj tial ŝpariĝas je longa vido multekostaj kuracoj kiel ekzemple post korinfarkto. Nome malgraŭ la pli alta risko pri akcidentoj kaj malgraŭ la enspiritaj rubgasoj la biciklado akcelas la sanon. Laŭ kalkuloj de aŭstraj esploristoj la porsana ŝparefiko situas je preskaŭ 90 cendoj - kaj tio validas por ĉiu kilometro!

Antaŭ la konstruado de la rapidvojo biciklantoj testis la tutan vojlongon. Ili konstatis kaj kritikis ke necesis tro da haltoj pro ruĝaj trafiklumoj kaj kruciĝantaj stratoj. La komunumoj sekve plibonigis la kondukon de la vojo, kelkaj nodaj punktoj estis alikonstruitaj. Por la C99 estas projektita "verda ondo" por biciklantoj kun rapideco de 20 km/h kia ĝi jam funkcias sur pluraj stratoj de Kopenhago. La tuta projekto kostis 3,3 milionojn da eŭroj. La esperataj ŝpariĝoj en la sanservo tamen faru el la rapidvojo profitodonan investon.

Ke la biciklado havas ekonomian sencon, tion oni apenaŭ devas klarigi al homoj en Kopenhago. Tie ĉiutage 35 procentoj de ĉiuj homoj veturas per biciklo al la oficejo aŭ al la universitato. Kaj enketoj montras ke ili faras tion precipe pro tio, ĉar ili tiel plej rapide atingas sian celon. Senŝtopiĝa centro kaj pli bona sano - tio estas dezirataj kromefikoj.


Embedded media -- click here to see it.


--
Esperanto@Brazilo - http://esperanto.brazilo.org
Movimento Virtual Brasileiro de Esperanto

Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

Novaĵoj pri Briksaj landoj en 2025

La BRICS-emblemo en Brazilo en 2025 estos la sumauma-kotonarbo. La brazila registaro publikigis la BRICS-emblemon, kiu estos uzata por la landa  prezidanteco de la unuiĝo en 2025. La emblemo prezentas la sumauma-kotonarbon  kreskantan en Amazono, kiu estas pentrita en la koloroj de la naciaj flagoj de la ŝtatoj  de la BRIKS-unuiĝo.  1. La 1-an de januaro, la prezidanteco de BRICS oficiale transiris de Rusio al Brazilo. Tio estas la dua sinsekva jaro, ke la latinamerika ŝtato fariĝas la centro de altiro por politikistoj de la plej alta nivelo. Plej verŝajne, Rio-de-Ĵanejro iĝos la ĉefurbo de la ĉefa evento, nome  la renkontiĝo je la nivelo de ŝtatestroj. Almenaŭ la ĉefaj eventoj de la G20 en 2024 okazis tie. La pasintan novembron la urbestro de Rio-de-Ĵanejro Eduardo Paes diris, ke li jam proponis al brazila prezidento Luiz Inacio Lula da Silva okazigi tie la Pint-Kunvenon. Cetere, la estro de la brazila Ministerio pri eksterlandaj aferoj Mauro Vieira deklar...

Programo Mia Amiko: Granda Projekto por Esperantistiĝo en Brazilo

Programo Mia Amiko (PMA) fariĝis unu el la plej gravaj projektoj por disvastigi kaj subteni la uzadon de Esperanto en Brazilo. Ĉi tiu programo ne nur inspiras centojn da homoj lerni la lingvon, sed ankaŭ kreas fortikan komunumon de lernantoj kaj volontuloj, kiuj ĉiutage kunlaboras por antaŭenigi la idealojn de Esperanto. Vasta Programaro por Ĉiuj Niveloj Unu el la ĉefaj avantaĝoj de PMA estas ĝia alirebleco kaj diverseco. La programo proponas kursojn por ĉiuj niveloj, ekde bazaj ĝis progresigaj, donante al lernantoj la ŝancon, paŝon post paŝo, majstri la lingvon. Ĉi tiuj lecionoj estas gvidataj de spertaj instruistoj kaj apogataj de dediĉitaj volontuloj, kiuj certigas, ke ĉiu lernanto ricevas la atenton kaj subtenon, kiujn ili bezonas. La kursoj estas realigitaj rete, kio faciligas la aliron por homoj tra la tuta lando. Lernantoj povas partopreni de la komforto de sia hejmo, kun horaroj adaptitaj al diversaj bezonoj. Tia aliro inkluzivigas ĉiujn interesatojn kaj kreas d...

La Trankvila Transo: Esperanta Filmo, kiu Kortuŝas kaj Inspiradas

En la lastatempa festivalo de Esperanto-USA, la 5-minuta filmo "La Trankvila Transo" elstaris kiel la granda gajninto de la unua premio. Ĉi tiu verko ne nur gajnis la admiron de la juĝantaro, sed ankaŭ kaptis la koron de la internacia komunumo. La filmo pritraktas la profundan temon de maljuniĝo, kaptante kaj sentimentajn kaj dramajn momentojn de tiu ĉi universala homa sperto. La titolo mem, "La Trankvila Transo," sugestas la mediteman kaj emocian vojaĝon, kiun ĝi prezentas. Tra zorgeme kreitaj scenoj kaj kun impresa atento al detaloj, la filmo donas voĉon al temoj kiel nostalgio, akcepto, kaj la mistera beleco de la vivo mem. Kvankam mallonga, la filmo sukcesas transdoni profundan mesaĝon: maljuniĝo ne estas nur fizika ŝanĝo, sed ankaŭ spirita transiro, plenplena de signifoj kaj memoroj. Unu el la ĉefaj fortoj de "La Trankvila Transo" estas ĝia kapablo rakonti universalan historion per la unika lenso de Esperanto. La lingvo, kiu simbolas interkompreniĝon...